o mnie
Anna Piotrowiak
Nazywam się Anna Piotrowiak, jestem absolwentką szkoły plastycznej w kierunku malarstwa oraz Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu na kierunku Architektury Wnętrz.
Od wielu lat zajmuje się malarstwem charakterystycznym, w tym akwarelowym, olejnym oraz akrylowym. Profesjonalnie zajmuje się także rysunkiem karykaturalnym na żywo oraz ze zdjęcia.
Stworzyłam szkołę artystyczna PIOTROWIAKDESIGN dla osób dla których praktyczne obcowanie ze sztuką to codzienna konieczność. Jest to szkoła rozwoju artystycznego dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Prowadzę tak zajęcia stacjonarne jak i szkołę on-line.
Uważam, że rozwój dzieci w kierunku artystycznym jest bardzo ważny. Uaktywnia on całkiem inne zakamarki mózgu uwrażliwiając dziecko na otaczający świat, przyrodę oraz ludzi. Dziecko zaczyna zauważać to czego wcześniej nie dostrzegało, rozwija się jego percepcja oraz pogłębia obserwacja i analiza, rozwija drobna motoryka rąk. Ważne jest uaktywnienie prawej półkuli mózgu, która odpowiada za nieszablonowe, twórcze i artystyczne myślenie.
informacje
Szkoła Artystyczna
DLACZEGO ZAJĘCIA Z MALARSTWA I RYSUNKU SĄ TAK WAŻNE DLA DZIECI?
Uważam, że rozwój dzieci w kierunku artystycznym jest bardzo ważny. Uaktywnia on całkiem inne zakamarki mózgu uwrażliwiając dziecko na otaczający świat, przyrodę oraz ludzi. Dziecko zaczyna zauważać to czego wcześniej nie dostrzegało, rozwija się jego percepcja oraz pogłębia obserwacja i analiza, rozwija drobna motoryka rąk. Ważne jest uaktywnienie prawej półkuli mózgu, która odpowiada za nieszablonowe, twórcze i artystyczne myślenie.
Zamierzenia:
- pobudzenie świadomości estetycznej, wyobraźni i twórczej ekspresji dzieci
- rozwój kreatywności i swobody wypowiedzi artystycznej
- kształcenie sprawności manualnej, cierpliwości i koncentracji
- wzrost satysfakcji i zadowolenia z twórczej pracy oraz poprawa pewności siebie
- doskonalenie i rozwój umiejętności plastycznych: zajęcia z rysunku, malarstwa, grafiki, małe formy rzeźbiarskie, projekty przestrzenne – zajęcia stacjonarne mające na celu wszechstronny rozwój
- uspokojenie systemu nerwowego, rodzaj mantry
Zagadnienia:
- środki wyrazu plastycznego: barwa, linia, plama, forma, światło, nasycenie, kontrast
- komponowanie na płaszczyźnie: proporcja, operowanie kreską, plamą, walorem, światłocieniem
- ukazanie przestrzeni: różne sposoby przedstawienia perspektywy, głębi
- zadania rysunkowe oraz malarskie, mające na celu naukę wnikliwej obserwacji otaczającej nas rzeczywistości oraz w oparciu o wyobraźnię
Metodyka nauczania:
- krótkie wprowadzenie nt. zadania czekającego podopiecznych
- omówienie techniki
- nawiązanie (ewentualnie) do wiedzy z historii sztuki
- samodzielna praca twórcza ucznia, przy częstej korekcie indywidualnej
Stosowane techniki:
- rysunek: ołówek, cienkopis i flamaster
- malarstwo: techniki wodne: akwarela, gwasz, akryle
- kolaż i techniki mieszane, wyklejanka
- rzeźba: glina, modelina, plastelina